Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp
Q-Wil dat dan ook zeggen dat u uw geloofswetten boven de belgisch wet stelt?
*U zegt : Als moslim wil ik een stukje goud zijn, geen lepeltje zout, hier in België of waar dan ook.
Q-Indien iedere moslim zo denkt, maakt dat niet de weg open voor de bewuste staat binnen een staat? Laat genoeg goudklompjes in het water vallen en het water loopt over de rand weg, en enkel goud blijft over, het is dan ook geen vijver meer, maar een goudberg. Die twee verschillen wel zeer veel van elkaar.
Q-Mag men ook zo vanzelfsprekend de zaken omdraaien in de praktijk, maw, een katholieke vlaming in een moslim land? en indien dat niet zo vanzelfsprekend is, waarom niet?
|
beste,
Welke geloofswetten bedoelt u?
Natuurlijk dat is logisch, integereren wil ik wel, assmileren
NIET.
Dit geldt voor alle moslims en moet duidelijk zijn, er is geen discussie mogelijk over mijn geloof, niemand heeft het recht om mij te verbieden in God te geloven en volgens zijn wil te denken en leven, en niemand heeft het recht om voor mij te bepalen wat ik wel of niet mag aandoen of eten of drinken.
Derde vraag is niet duidelijk, wil je dan moslim land met democratische land vergelijken ofzo ?
dat gaat niet! een democratische land is 100 keer beter dan een moslim land zoals Tunisië waar een jonge vrouw geen hoofddoek mag aandoen.
Mvg
Yahya