Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo
Dat is absoluut niet waar! U hebt het recht niet hem racist te noemen. Al wat hij vroeg was een beetje rust in een bus die voor de hele gemeenschap leefbaar moet zijn.
Guido was een collega, ik heb hem zeer goed gekend. Een vriendelijke, rustige, sociale en zachtaardige man die bijna op pensioen was na een lange foutloze en straffeloze carriere als bestuurder van de thalys.
De enige die zich hier niet kan verdedigen is Guido zelf. Ze hebben hem doodgestamt. Reken maar dat dit vonnis door het personeel van de NMBS niet te verteren is. We zullen onze conclusies wel trekken.
|
Sommigen zijn zo bevooroordeeld, dat ze niet kunnen geloven dat er iemand zomaar doodgeschopt kan worden, omdat hij orde wil op het openbaar vervoer. Gezien de functie van Guido De Moor, begrijp ik volkomen dat hij het als zijn taak beschouwde, om enkele jongeren, die door hun uitbundigheid voor overlast zorgden, hierop te wijzen.
Dat iemand dat men zijn leven moet bekopen, vind ik heel erg. Nog erger vind ik dat er mensen zijn, die er voor hu neigen politieke agenda te verdedigen lol in scheppen om het slachtoffer als dader voor te stellen.