Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2007, 22:43   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Heeft kiezen nog zin? Je zou er beginnen aan twijfelen.
Progressieve en Vlaamsvoelende mensen hebben in dit land één groot probleem: geen enkele partij beantwoordt aan deze combinatie.
Ofwel zijn zij matig links tot uiterst links, ofwel Vlaams tot uiterst rechts Vlaams. Maar niet beide.
Verkiezingen blijven een moeilijke keuze voor de Vlaamsvoelende linksen.
Het blijft wachten op een politieke partij met een zowel overtuigde Vlaamse politieke reflex als met een marxistische maatschappij keuze.
Op 10 juni zijn onze stemmen in verspreide slagorde opnieuw beland op partijen die ons maar voor een stuk kunnen bekoren.

Dit bovenstaande is de reden waarom ik mij niet bij een partij (en zeker niet CAP) aansluit.
Beste Jani kan je mijn mening begrijpen?
Ik kan het begrijpen.

Maar ik vind het belangrijker om aan CAP mee te werken, dan erop te stemmen. Zelf heb ik voor de senaat CAP gestemd, maar voor de kamer PVDA. Kan misschien raar klinken voor iemand die de weken voor de verkieizngen soms vier of vijf avonden per week op de baan was om folders/flyers te bussen en affiches te plakken.

Door op CAP te stemmen, zal je spijtig genoeg de Vlaamse zaak weinig vooruit helpen. Maar door er actief aan mee te werken, kan je volgens mij meer impact hebben. Ik ben ervan overtuigd dat, als links blind bijft voor het groeiend Vlaams natiebewustzijn, dat het marginaal zal achterblijven. Met alle gevolgen vandien. Dus door actief aan de CAP mee te werken, en binnen de CAP hen te wijzen op dit probleem, help ik tegelijk de linkse als de Vlaamse beweging.
Maar als ik merk dat er écht niet geluisterd wordt naar de probelematiek van de nationale kwestie, dan zal ik mijn conclusies wel trekken. Tot zolang blijf ik actief binnen de CAP.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden