Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Hangt natuurlijk af "waar" ze je bijt en wie ze bijt (kinderen en oudere mensen hebben uiteraard minder weerstand dan jonge volwassenen van 30 jaar). En dat zo'n beet helse pijnen en koorts veroorzaakt is juist, maar dodelijk zijn ze slechts in heel extreme uitzonderlijke gevallen, en bij verwaarlozing vd wonde. Een collega is licentiaat biologie van vorming, en tijdens nachtelijke "lege momenten" op het werk ben ik al één en ander over spinnen te weten gekomen. Van hem weet ik ook dat de gevaarlijkste soorten in Australiê zitten. Strict genomen kan je van een wespesteek ook doodgaan.
|
Dat kan inderdaad. Er lopen heel wat mensen rond die niet weten dat ze een zware allergische reactie zouden hebben op een wespensteek. Ik ben nog nooit gestoken geweest door een wesp, dus ik weet het nog niet.
Maar in het geval van de zwarte weduwe spreken we niet meteen over een toevallige allergie.
Ik moet zeggen dat het beeld dat die docu schetste (en was van national geographic denk ik, niet meteen een slechte bron) was dat sommige slachtoffers van zo'n beet zodanig hadden afgezien dat ze soms hun jobs lieten voor wat het was en met minder tevreden waren met een klein jobke hier en daar om des te meer tijd te hebben om actief naar zwarte weduwen op zoek te gaan om ze te verdelgen. Ik bedoel... daar sta je wel even bij stil.
Misschien eens een leuk vraagje voor je collega.

Laat het hier maar weten als je antwoord hebt gekregen.