Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman
We storten 12 miljard euro per jaar in een bodemloze put. Het omvat 7% van het Vlaamse BNP.
|
Ja ik heb het rapport van het VB ook gelezen. In het bedrag van de 12miljard worden ook de transfers naar brussel verrekend. Daar zitten ook fictieve transfers in zoals de rente, die men zou kunnen innen. Het geld dat we aan Europa moeten storten en waarvan Europa beslist wie het nodig heeft. Het rapport is ook voor een gedeelte onderbouwd, maar is ook voor een groot gedeelte een eigen visie, een eigen invulling met getallen.
Wat duidelijk opvalt zijn de steeds terugkerende tegenstellingen :
Op het gebied van de sociale zekerheid laat het rapport uitschijnen dat 2.65 miljard euro naar Wallonië gaat en 1.65miljard euro naar Brussel. Verhoudingsgewijs dus veel meer naar Brussel dan naar Wallonië maar over dat bedrag maakt men zich blijkbaar niet druk, als Brussel maar bij de Vlaams onafhanklijke staat hoort ?!
Men springt een gat in de lucht als er drie professoren van uit Wallonië een rapport afleveren waarin staat dat er wel degelijk een probleem is. Als echter een tijd nadien één van die drie, na verder onderzoek, er ook op wijst dat de transfers naar Wallonië voor het grootste deel afkomstig zijn uit het Brusselse, dat Brussel transfers doet
naar Vlaanderen en dat er binnen Vlaanderen zelf ook transfers gebeuren, dan is de tijd gekomen om hem af te schilderen als een leugenaar.
Wie zou er gelijk hebben en wat is er beter voor een Vlaamse onafhankelijk staat : een Brussel dat voor transfers zorgt naar Vlaanderen of een Brussel dat Vlaanderen 1.65 miljard euro kost ?
En in het rapport staat dus ook te lezen dat wij als werknemer de klassieke slogans zullen moeten ondergaan :
1. Loonmatiging
2. Flexibeler werken
3. Langer werken
En dat dit alles gepaard moet gaan met fisclae lastenverlaging voor de werkgevers.
Nee ik zie nog steeds het voordeel niet als werknemer voor een eventuele splitsing en laat ons eerlijk blijven in de discussie. Als het gaat over de sociale zekerheid en U komt opdraven met getallen van 10 en 12 miljard euro dan heeft een discussie weinig zin en denk ik dat U er eerder niet voor openstaat dan wel.