Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2007, 13:18   #312
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dus mag men, jouw redenering volgende, bij de vakbond wél discrimineren op basis van politieke overtuiging. De politieke overtuiging van de vakbond wel te verstaan.

Paulus.
Vakbonden ontslaan mensen die een anti-syndicale houding hebben.
Het VB is een anti-syndicale partij.
Indien een VB stemmer bij de vakbond werkt (waarom in godsnaam? Omdat hij een dwarsligger is bij het VB?) dan dient men na te gaan of dit een militant is of niet.
Indien het iemand is die daadwerkelijk reclame maakt voor een anti-syndicale partij, hierdoor de boel op stelten zet binnen het bedrijf lijkt het me logisch om die persoon te ontslaan.

Indien men dit niet doet dan tolereert men potentiele saboteurs, infiltranten en volmaakt geschifte medewerkers.

Ik denk dat men bij de vakbonden duidelijk de mensen voor een keuze stelt. Dat men zeer goed weet indien men bij een vakbond gaat werken wat dit inhoudt.
Ik zie ook niet in waarom Etienne Vermeersch moet solliciteren als Paus van Rome of Kardinaal Dannels moet kunnen gaan werken bij het Humanistisch Verbond.

Indien het doel van een bedrijf geen engagenment inhoudt, zoals een koekjesfabriek, dan is er geen probleem natuurlijk: er zijn geen geëngageerde koekjesmakers nodig om koekjes te kunnen maken.
Zelf als diabeticus en koekjeshater kan je prachtig de productie van koekjes tot een goed einde brengen.

Indien je echter een geëngageerde job aanvat, en je verliest je engagement is dit misschien niet zo erg. Dat je tegen het engagement van je vereniging in gaat, en blijft ingaan ondanks het feit dat je weet dat dit tot ontslag kan leiden lijkt me het maken van een keus.
Hoe dan ook: zelf al meent de betrokkene dat dit oneerlijk is, de leden van een geëngageerde beweging zullen het nooit pikken dat één van de werknemers een andere visie heeft.
Dit leidt tot absurde toestanten, niet alleen voor de betrokkene, maar ook voor de leden en de medewerkers.
Het is zoals een werknemer die erg stinkt: indien deze daar niets aan doet gaat die ook buiten vliegen.
Marx zegde ooit eens: "Ik zou nooit lid willen van een vereniging die mij als lid aanvaardt".

Ik zou nooit lid van een vakbond blijven waar jij in actief bent.

(Groucho Marx)

Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 juli 2007 om 13:29.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden