Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2007, 17:03   #689
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben pas gelukkig als ik er twee per dag doodrij bedoel je . 't Is niet omdat ik niet alle heil van de staat verwacht en het overheidsingrijpen in mijn handelen wil beperken, dat ik er zomaar op los rijd. Ik hou wel degelijk rekening met omstandigheden en andere weggebruikers maar dat wil niet zeggen dat ik daarom de verkeersregels tot op de letter volg. Uw redenering is van hetzelfde niveau als alle VB'ers als nazi's bestempelen.
Niet alle mensen zijn even vaardig in het verkeer, ook niet alle wagens even 'veilig' etc. Om de veiligheid te garanderen zijn er een aantal afspraken gemaakt waaraan je je verbind te houden bij het gebruik van het wegennet, alsook bij het verkrijgen van uw rijbewijs.

Het staat u vrij om u aan deze afspraken te onttrekken, maar dan moet u natuurlijk wel het rijbewijs inleveren en stoppen met gebruik te maken van het wegennet.

Het staat u ook vrij om te ijveren naar een veranderen van die overeenkomsten, van dat verkeersreglement. Daarvoor kan u via de wetgevende macht te werk gaan, zoals bij veranderen van andere wetgeving.

Dit heeft niets met liberalisme te maken, uw overeenkomsten moet ge nakomen.