Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
1) Ook ik ben realist en democraat, maar voor mij is democratie niet de dictatuur van de meerderheid, zie mijn antwoord i.v.m. federalisme. De Vlaamse minderheid in Brussel moet dus beschermd worden en bovenproportioneel vertegenwoordigd. Ik durf dus te beweren dat ik met mijn anti-nationalistische standpunt toch Vlaamsgezinder ben dan u, die de Brusselse Vlamingen wil overleveren aan de dictatuur van de Vlaminghatende, Franstalige meerderheid, die steevast de MR met hun Front Des Frustrés als grootste partij kiezen.
2)Ik ben helemaal niet emotioneel anti, een oude kennis van mij is zelfs VB-parlementslid en ik vind haar nog steeds een leuke dame, alleen niet op politiek gebied.
3) En als die redelijke eisen wel gerespecteerd worden, ziet u af van Vlaamse onafhankelijkheid?
Of u bedoelt dat u gaat wachten tot er aan Vlaamse kant een meerderheid is van partijen is die voor onafhankelijkheid is? Is het niet veel beter dat het volk zelf zich kan uitspreken via referendum?
4) Het zijn argumenten aan de oppervlakte. Er zijn veel betere argumenten te vinden voor een nationalistische democratietheorie. Die heb ik b.v. bij Carl Schmitt gelezen. U stelt me dus teleur.
|
1) hoe goed wordt die Vl in brussel dan wel beschermd als zelfs de dokter in de hospitalen hen niet begrijpt.
Wij zijn helemaal niet voor een diktatuur van de meerderheid, maar diktatuur van de minderheid vinden we nog slechter. Onder Verhofstadt zei Di Rupo: een vingerknip en hij ligt er.
2) Van zulk een 'bewijsvoering' val ik omver! Heb je die wetenschap ook gepuurd uit de geleerde boeken van Carl Schmitt?
Ik moet echt met bewondering naar je opkijken.
3) Moesten die redelijke eisen gerespecteerd worden dan zou dat echt een revolutie betekenen in de geschiedenis van dit land. Dat zou dus betekenen dat er een einde komt aan
La Belgique sera latine ou ne sera pas. Ik zie dat dus niet gebeuren.
Moest dat wèl het geval zijn dan kan ik rustig vrede nemen met een confederale staat. dus waar Vl & W elk onafhankelijk beslissen wat we nog samen willen doen.