Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2007, 13:58   #71
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ten eerste geloof ik in de rechten van de verdediging. Die lijken me hier geheel afwezig. Inbraken moeten uiteraard bestraft worden, maar het is de rechter die de strafmaat moet bepalen. Als je slachtoffer, rechter en strafuitvoerder in dezelfde persoon verenigt, dan is er ook geen sprake meer van een juridisch proces of rechtszekerheid.

Ten tweede leidt het tot ongelukken. Op zichzelf is dat natuurlijk al een goede reden om zo'n wet niet te stemmen.
Inbreken is ook een vorm van het recht in eigen handen nemen. De inbreker is hier dader, rechter en uitvoerder in dezelfde persoon. de inbreker bepaalt waar hij gaat inbreken en bepaalt dus wie het slachtoffer zal zijn. Hij is rechter want hij bepaalt wat hij gaat meenemen. En uitvoerder omdat hij het ook nog mag gebruiken daarna.

Ik ben het beu dat inbrekers beschouwd worden als "normale" mensen....
Het zijn gewoon eersteklas klootzakken die andere mensen hun have en goed afnemen en hun gemoedsrust....Have en goed waar die slachtoffers soms hard voor moeten werken en sparen....dedju....
Ik heb daar geen kompassie mee als die per ongeluk tegen ne kogel loopt.....
Nen inbreker houdt tijdens het inbreken ook geen rekening met juridische processen of rechtszekerheid. De rechtszekerheid van het slachtoffer is ook nul, nul he....

Ik krijg de kakkerij van dat "arme inbrekers verhaal die recht hebben op een eerlijk proces".......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden