Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2007, 16:00   #157
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, in een ideale situatie. Wie gaat mijn gezin en mezelf vandaag verdedigen tegen de een of andere, niets te verliezende overvaller? We zijn een potentiëel risicogeval door wat we door noeste arbeid bij elkaar hebben gekregen. Moeten wij de spreekwoordelijke "sitting ducks" zijn en hopen dat de arm der wet ons zal beschermen? Het was diezelfde arm der wet, enfin toch een deeltje ervan, die ons jaren geleden heeft aangeraden ZELF voor onze verdediging te zorgen aangezien ze voor ons grondgebied maar 1 beschikbaar interventieteam hebben in het week-end. Op dat ogenblik zijn we bij een schietclub gegaan en hebben we na maanden oefenen, praktisch en theoretisch examen, de mogelijkheid gekregen legaal iets in huis te halen ter verdediging. Ondertussen is het echter een fijne hobby geworden wekelijks naar het kaartje te gaan schieten en het zo goed mogelijk te doen.
Ik praat zeker de arm der wet niet goed, integendeel. Dat laat nu ook nog erg veel te wensen over.
Trouwens ben je wel strafbaar als je een indringer neerschiet. (of zit je graag wegens doodslag in de bak?)
Overgens snap ik best wel dat je het fijn vind om op kaartjes te gaan schieten in de schietclub en hier het beste van te maken.
de kat is offline   Met citaat antwoorden