Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2007, 13:51   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Meervoud en "de zwarten" één front. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Alvorens je me beschuldigt van racisme, denk aan de dubbele bodem. Nu even ernstig : volgens het gepubliceerde bericht lijken me hun acties eerder ingegeven door hun afkeer voor Kabila, eerder dan hun plotselinge liefde voor het Nederlands. Ik geloof niet dat de Matonge-wijk ineens tweetalig zal worden. Maar toch een goed initiatief, verdient navolging.

Het is inderdaad niet zo dat de congolezen plots de Vlaamse Leeuw gaan komen zingen op de vlaams-nationale landdagen die vanaf het volgend decennium door de herboren massa-volkspartij VKP zullen worden georganiseerd. Alhoewel, wie weet

Wel is het de bedoeling de francofone elites duidelijk te maken dat het eeuwige verhaaltje van een franstalig brussel op lucht gebaseerd is. De franstaligen zijn stilaan zelf een minderheid in Brussel, terwijl de allochtonen binnen dit en vijftig jaar noodgedwongen wél naar het Nederlands zullen overschakelen. De Vlaamse beweging moet hierin een voortrekkersrol spelen, door niet de allochtonen te viseren maar hen net uit te nodigen mee te werken aan het Vlaanderen van morgen. Met Brussel als (tweetalige, mss zelfs meertalige) hoofdstad. De allochtonen daar zijn ons sterkste wapen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden