Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
Ik ga nu een rare vraag stellen, zouden Homo's niet meer bereiken als ze allemaal zo open zouden praten/schrijven als U, en met Uw respect naar andere mensen toe,waar ik een grenzeloze bewondering voor heb
duveltje382
|
Dat ligt er maar helemaal aan. Zou het Vlaams nog bestaan als de Vlamingen daar niet keihard voor hadden gevochten? Respect moet je altijd hebben vind ik, ongeacht hoe iemand denkt of doet, zolang je daar zelf maar geen problemen van ondervindt. Ik weet nu eenmaal van mezelf dat ik een grenzeloos geduld heb als het gaat om mensen te overtuigen, niet iedereen of alle politici hebben dat.
Nu over uw stelling of men meer zou bereiken met een wat diplomatiekere aanpak. Het is niet zo, dat homoseksuelen allemaal verenigd zijn, alsof ze allemaal in parades meelopen, of dat ze zich als doorgedraaide schoolmeisjes gedragen. Dat is slechts een clichébeeld, je kunt dus niet zeggen: ''Ze'' moeten geduldiger reageren, of ''ze'' moeten niet zoveel eisen. Onder de heteroseksuelen zitten natuurlijk evenveel schreeuwlelijken en blaaskaken. De drang naar rechten voor homoseksuelen is vanuit de progressieve partijen zelf gekomen vanuit het gelijkheidsbeginsel. Een goede zaak, als je het mij vraagt. Dat sommige mensen daar problemen mee hebben respecteer ik, maar ze moeten zelf niet voor problemen gaan zorgen.