Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker
En toch zou ik 1000 keer liever bij de buren wonen, daar ligt mijn hart en daar zal het ook begraven worden!
|
Om daar nu toch even op terug te komen,

ik denk dat jij veel meer met de Walen of de Nederlanders gemeen hebt dan met die VSA-ers.
VSA-ers denken dat hun land het meest welvarende is, met de beste technologie, de best draaiende economie, beste keuken,.......
De realiteit is dat hun top uit geïmporteerden bestaat, een afvaardiging van zes wetenschappers zal voor minstens de helft uit Aziaten (Chinezen, Indiërs,..) bestaan.
In tegenstelling tot Vlamingen sparen ze niet, ze leven in een rijkelijker huis, maar een langdurige ziekte kan hen doen verhuizen.
Een andere cultuur is voor hen onvoorstelbaar ,ga maar eens op IMDB kijken, bij elke Duitse, Franse, ... film zal je gegarandeerd een topic "wat zijn goeie Duitse films", "wat zijn goeie Franse films",.... vinden. En dat is nog als je gelukt hebt, anders is het "wat zijn goeie Europese films" of gewoon "wat zijn goeie foreign films".
En ja, ik ben in zowel Canada als de VSA geweest, en in Toronto voelde ik me veel meer thuis. Veel sympathieker, veel harmonieuzer, minder drukkend.
Canada!