Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2007, 20:16   #13
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Mmm, met zo'n onderwerp kom je blijkbaar meer te weten over de flora die het forum bevolkt. Sorry, maar jullie hebben er nu wel echt allemaal gelegen!

99,9% van alle ernstige wetenschappelijke publicaties is het eens over de opwarming van de Aarde. Er is bijgevolg geen twijfel.
Maar als Wikipedia als wetenschappelijke referentie moet gelden, tja...
Zoals Al Gore zelf al zei: het feit dat alle wetenschappelijke publicaties hetzelfde zeggen wordt grotendeels teniet gedaan door de publicaties over het onderwerp in de populaire media, waar er in 40% van de gevallen sceptisch wordt gesproken over global warming, in de trend van: ja, maar ... misschien .... of toch niet ... Maar ja, als Wikipedia of de Story al referentie geldt, kun je niets anders verwachten.
Maar er is meer aan de hand dan amateuristische onkunde.
Ik moet zelf altijd lachen als ik hier lees over allerlei complottheorieën maar in dit geval bestaat er wel degelijk een georchestreerde media-campagne van de vervuilende industie die de voor hen nefaste bevindingen in twijfel dienen te trekken.
En mensen die maar de helft weten, kunnen beter zwijgen dan zich belachelijk te maken. Zo is er inderdaad sprake van dat de opwarming van de Aarde de Atlantische Golfstroom zou stilleggen. En dat zou een sterke en plotse temperatuurdaling voor West-Europa tot gevolg hebben, vooral in de winter dan nog eens.

Het doet me deugd te lezen dat er op dit forum nog mensen zijn die zich niet überkritisch voelen en zo gretig trappen in de val van oa de zogenaamde kritiek van de populaire media en kritisch ondezroek.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 juli 2007 om 20:16.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden