Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Juist, niet enkel toeristen ook investeerders zouden we beter eensgezind benaderen.
|
Toeristen eensgezind benaderen: heb ik al gezegd dat de frankofonen zich alleen maar fokussen op de frankofone wereld? dat eensgezind benaderen, ook van de investeerders, dat hebben we dus al iets meer dan 150 jaren geprobeerd .. en dat wil maar niet lukken. Ge moet nu eindelijk eens iets willen leren uit uw geschiedenis, anders zult ge uw leven lang zo dom blijven als 't achterste van een varken.
Hoeveel Waalse ambassadeurs en hoeveel Waals ambassadepersoneel spreken één fatsoenlijk woord Vlaams? En hoe zou dat anderzijds zitten met hun Vlaamse kollega's?
Overigens kan ik u meedelen dat als ik op reis wil gaan naar Normandië of naar de Vogezen, ik de nodige info niet ga zoeken in Parijs.
En het landje Luxemburg is niet zo klein dat het aan Brussel gevraagd heeft om zijn toeristische informatie wereldwijd te verzorgen. De schaal voor Vlaanderen en Wallonië op dit vlak, zoals op alle andere vlakken, is groot genoeg om een onafhankelijke regio te zijn in Europa.