Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2007, 15:26   #25
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Vooreerst wil ik zeggen dat ik ook niet wens deel te nemen aan een klimaathysterie zoals die door sommigen wordt gepushed (een klimaatminister, komaan zeg! )

Maar: ik vind dat er wel wat bewustwording mag zijn, milieuvervuiling, het gat in de ozonlaag enz... Goed zal het allemaal wel niet zijn. Dus ja: voor milieubewustzijn.

Echter, de concerten afbreken omdat ze teveel energie zouden verbruiken vind niet eerlijk. Immers: dan kun je alle "onnuttige" zaken gaan afschaffen: voetbal afschaffen, immers: al die megastadions zullen nogal wat verbruiken, ook de Tour de France en alle ander koersen moeten worden verboden, want de volgers rijden met honderden auto's, en dan hebben we 't nog niet over de honderdduizenden kijkers die ook wel niet allemaal met de fiets naar het parcours zullen komen. Alle popconcerten, ontspanningsmanifestaties enz... moeten dan maar worden afgeschaft, want: onnodig verbruik van energie.

Dus: ik vind de concerten nuttig omdat ze misschien de mensen aan het denken kunnen zetten over rationeel energieverbruik.
Heeft Live Aid dan de honger uit de wereld geholpen?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden