Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2007, 18:06   #71
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En van waar haal jij je bronnen? Waarschijnlijk gewoon de selectieve bronvermelding van één of andere website tegen circumcisie. Het zou mij verwonderen mocht je medisch geschoold zijn.
Zo ga je wel erg selectief om met informatie, en zo kan je nooit tot een genuanceerde mening.

De bronnen die ik zélf opzocht op MEDLINE vertelden wel iets anders. Dat komt omdat ik écht zoek in plaats van reeds subjectief voorgekauwde gegevens te posten.
Ik gebruik Pubmed haast dagelijks, beste Lomeanor. Eind vorige maand verscheen er in Nature nog een uiterst kritisch artikel (Circumcision for HIV needs follow-up) mbt het overhaast toepassen van besnijdenis in de strijd tegen HIV. En lees misschien ook eens het artikel dat ik hier eerder al plaatste mbt de recente ontdekking van de natuurlijke barrière functie die de epitheliale cellen van Langerhans (die talrijk aanwezig zijn in de voorhuid) spelen bij de besmetting met HIV. Misschien dringt het dan door dat de kritiek niet zomaar uit de lucht gegrepen is.
Edina is offline   Met citaat antwoorden