Peace.
Ik heb wel gezegd dat het met nadenken te maken had.
Dus.
Gaan we even verder.
Waarom zouden er snelheidsbeperkingen zijn? Waarom regels voor voetgangers? Als ik op de rijbaan wil lopen is dat mijn probleem, waarom? waarom?
Je kan dus tot in het oneindige doorgaan. Daarom zeg ik dat je er moet over nadenken
Dan blijkt alles niet meer zo eenvoudig en zal je moeten begrijpen dat er compromissen moeten gesloten worden.
Om op uw voorbeeld terug te komen.
Net zoals de sociale drugs alcohol en sigaretten zou suiker zwaar moeten belast worden, dierlijke vetten, idem. Fastfood, idem. En er zullen nog wel zaken te vinden zijn die ons opgedrongen worden door de industrie en die we beter niet zouden consumeren.
Verder zou ik voorstander zijn om een jaarlijkse gezondheidskontrole met een waarschuwing voor personen met bvb. overgewicht. Met als gevolg hogere premies voor de ziekteverzekering tenzij kan aangetoond worden dat die personen een aangeboren neiging tot overgewicht hebben. En zo kan ik nog een tijdje verder gaan.
Verder heeft men de neiging om die dingen te gaan verbieden waar men zelf geen last van heeft. Bvb. Voor mij mag een pakje sigaretten en een alcoholisch drankje, bier,wijn enz., vanaf morgen 20€ gaan kosten. Alcohol lust ik niet en met sigaretten ben al meer dan 20 jaar geleden gestopt. Met suiker zou ik dan weer wel moeilijkheden hebben.
|