[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Veganisme vereist een degelijke geldbeugel als je gezond wil blijven.
|
Ik heb 750E per maand tegenwoordig en na huur en energie blijft daarvan 3OOE huishoudgeld over. Ik ben wel tien jaar vegano. Maar vleesvervangende producten en bio-groenten en bio-fruit kan ik me daarmee inderdaad niet permitteren. Dat is jammer, voor een vegano.
Citaat:
Vegetariër kan je makkelijk zijn als je genoeg eitjes en zuivel binnenspeelt om de eiwitten en dergelijke van vlees te vervangen. Op het moment dat je veganist wordt en geen eitjes of zuivel meer gebruikt dan ga je belangrijke vitaminen gaan missen. Vooral vitamine B en meer bepaald vitamine B12. Die zaten vroeger meer in planten en dus in je groentjes, maar door overbeplanting tegenwoordig kan de bodem niet genoeg meer leveren aan je groentjes en bevatten je groentjes niet genoeg vitamine B en B12 (voor de veganisten) meer specifiek.
Dus een echte veganist moet naar de apotheek achter vitamine B pillen. Befact Forte is vrij verkrijgbaar en is geen rommel. Elke arts die vermoedt dat je tekort hebt aan de essentiële B-vitaminen zal ze je graag voorschrijven terwijl ze er geen gratis pennen of reisjes van de farma industrie aan overhouden. Die vitamine pillen zijn immers vrij verkrijgbaar... ga gewoon naar een apotheek en je kan ze krijgen. Aanrader voor veganisten. Beginnende ex-alcoholisten krijgen ze ook aangezien overdreven alcohol verbruik je vitamines B in je lichaam gewoon totaal neutraliseert. 't is maar dat je het weet.
|
Ik ken de B12 problematiek goed want na een sportonderzoek (ik sport vrij intensief) kreeg ik inderdaad befact voorgeschreven. Ik gebruik nu echter de B12 van kruidvat omdat die tien keer goedkoper is en had geen problemen meer. Japans zeewier (gedroogd) bevat ook B12, maar dat is dan ook weer veel te duur.
Citaat:
Het kan soms een straf zijn om een cardiologe als lief te hebben...
|
Ja, die al de verwoestingen die het Westerse dieet aanricht, wel van dichtbij kennen...