Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2007, 15:30   #880
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Volg het hele debat jong en moeit u anders niet...
Is dat alles wat je op mijn stelling te zeggen hebt....
Je kreeg gewoon een mening te horen van iemand die zegt dat een (criminele) daad niet te vergelijken valt met een (vrije) mening en jij legt mij meteen het zwijgen op omdat deze mening jou niet bevalt. Weerleg liever wat ik zei. Weerleg het en bewijs dat het plegen van een criminele daad wél hetzelfde is als het vrij uiten van een mening, dus zonder angst om daarvoor gestraft te worden.

Politieke tegenstanders afstraffen omdat ze niet dezelfde mening hebben als de toevallige machthebbers van het ogenblik gebeurt in dictaturen. Niet in democratieën. Gedenk oh mens dat machthebbers nooit voor eeuwig machthebbers blijven maar dat ze op een dag met zekerheid hun macht zullen verliezen. Nog voor de volgende kwarteeuw voorbij is hebben we heel andere machthebbers dan vandaag. Machthebbers die hopelijk met jou niet hetzelfde doen als deze die jij vandaag steunt.

Citaat:
Het gaat niet over het voorbeeld maar het gaat over de vrijheid van mening en vrijheid van keuze DAT IEDEREEN ALTIJD heeft.
Neen. Niet voor dissidenten in dictatoriale regimes en politieke tegenstanders in 'democratiën' die deze benaming niet waard zijn. Een mening waarvoor straffen worden opgelegd door het regime van wacht kan onmogelijk een vrije mening genoemd worden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 juli 2007 om 15:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden