Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2007, 01:26   #1
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Nederlandse Leeuw's schermafbeelding

Standaard Een verenigd Vlaams-Waals antibelgisch front?

Misschien een wat verwarrende titel, maar wat ik bedoel is: zouden de Vlaamse en Waalse Bewegingen niet samen moeten werken om Belgie te doen splitsen? Een echte bilaterale beweging tegen de Belgische orde.

Want het lijkt wel alsof beiden niets van elkaar moeten hebben, terwijl ze allebei onafhankelijkheid willen. Natuurlijk, samenwerking zal niet makkelijk zijn, maar hierdoor zou de anti-Belgische stem wel krachtiger worden. Zo kunnen we de wereld ook laten zien dat niet enkel de Vlamingen onafhankelijkheid wensen.

In mijn gedachten zie ik een gezamelijke mars op Brussel: Uit het zuiden komen groepen Waals-nationalisten met Hanenvlaggen aangemarcheerd, vanuit het noorden komt er een lange optocht Vlamingen met Leeuwenvlaggen aangelopen. Ze komen samen op een plek in Brussel (waar heb ik nog niet bedacht) en houden omstebeurt speeches om te verklaren dat het beter is om Belgie te splitsen. Na afloop dient de Belgische vlag te worden gestreken en de Vlaamse Leeuw en de Waalse Haan te worden gehesen.

Een scenario voor de toekomst, of een utopie?

PS: Het moet een vreedzame demonstratie worden, zonder verwijten naar de andere bevolkingsgroep, enkel naar de Belgische Staat. Liever geen vlaggen verbranden.
Nederlandse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden