Los bericht bekijken
Oud 31 december 2003, 11:31   #770
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
1) Stel dat uit (betrouwbaar) onderzoek blijkt dat opgroeien bij een homokoppel niet nadelig is voor de kinderen, zouden jullie dan akkoord zijn met homo-adoptie?
Heb al gepost, zo'n 14 000 posts terug, dat dat afhangt van studies.
Dus indien positief advies, tuurlijk.
(vreemd dat sommige voorstanders die studies blijkbaar niet nodig vinden, ze vernoemen er niks over, maar sowieso pro-adoptierecht zijn...)

Citaat:
2) Moeten kinderen met een homoseksuele/lesbische ouder geadopteerd kunnen worden door de homoseksuele/lesbische partner van die ouder? (Zodat het kind automatisch aan de partner toegewezen wordt als de natuurlijke ouder overlijdt. Dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste in deze discussie.)
Is de andere ouder nog in leven? (Dat zal wel niet, want anders kan je die niet adopteren zonder die toestemming, dacht ik)

Ik antwoord "ja", mets de nodige controle's die nu ook gebeuren. (maar alweer, dat zou al erg worden moest dat niet zo zijn...) Uiteraard kan die adoptie ook geweigerd worden. Zou dit dan grond voor een klacht voor discriminatie zijn? (of een virtuele reden, dat zal voor sommigen ook al genoeg zijn...)
whoisy is offline   Met citaat antwoorden