Boer-bavo
Citaat:
Daar zijn we het dan oneens over. Dat van die arbeidstijd is toch te zot om los te lopen. Ben je vergeten dat er 3 jaar geleden niemand gevonden werd om in het onderwijs te werken? Nu vind men er wel, teveel zelfs. Moeten alle leerkrachten dan nu effe minder gaan werken (en verdienen), om dan binnen 4 jaar weer meer te werken en verdienen? Zo wordt het wel erg moeilijk om pakweg een huis te kopen.
|
Minder werken hoeft niet te beteken, minder verdienen. Als er theoretisch geen werklozen meer zouden zijn heeft de RSZ een enorm overschot aan gelden. Met die gelden zou de belasting op arbeid aanzienlijk verminderd kunnen worden zowel voor de werkgever alsook voor de werknemer.
Dit zou erin kunnen gaan resulteren dat je misschien 16 uren minder werkt per week en misschien in het slechtste geval maar twee uren hoeft in te leveren.
Ik denk dat de meeste mensen geen enkel probleem zouden hebben ommisschien100 euro per maand in te leveren tegen heel wat meer vrije tijd.
Citaat:
Er is werk genoeg voor iedereen, alleen willen die werklozen een té hoog loon.
|
Dat vind ik ook. Ik kan best ook nog wat slaven gebruiken. Ze moeten maar tevreden zijn met wat eten elke dag.
Sorry boer-bavo maar volgens mij leef jij intellectueel nog in de tijd van de slavernij.
Citaat:
Je standpunten zijn trouwens gelijk aan die van de LSP.
|
Mijn standpunten zul je terugvinden in elke partij.