Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ja, sorry dat ik het zo doe, maar als Amerika vroeger zo prachtig en zo vrij was en dat dat de reden was dat iedereen naar daar ging, waarom komt iedereen nu naar hier, naar het door jou verdoemde Europa?
|
Het 'verdoemde Europa' ? Leg uit...
Hineininterpretierung, noemen onze Oosterburen zoiets.
Nonsens, zou ik kort samenvatten.
Citaat:
Die daar met die verzuurde mensen die heel de tijd zitten ze zagen dat ze met rust gelaten moeten worden 
|
Verzuurd ?
Zagen?
Weer spoken aan het jagen of zo ?
Citaat:
Ola, ik zeg niet dat we onzekerheid kunnen wegwerken, maar het in de hand werken teneinde toch maar niet in contact te komen met maatschappelijke conventies, belemmerende visies en beklemmende normen en waarden die toch o zo verschrikkelijk zijn en o zo verstikkend (allez, naar't schijnt toch) vind ik fout.
En dat lijkt me wel het geval vandaag.
Alhoewel, die mei '68 ers sterven ook uit, daar niet van, maar toch, ondertussen zitten we wel met een pak maatschappelijke problemen...
|
Het in de hand werken?
Maatschappelijke conventies?
Waar lal jij eigenlijk over?
Citaat:

Ik zeg net, het liberale (of hoe je het ook noemt) credo van 'mijn vrijheid...' staat negatief ten aanzien van sociale controle, doet ze afnemen.
Wat niet wegneemt dat een vette, bemoezuchtige staat ook een nefaste invloed heeft op sociale controle en verantwoordelijkheidszin, ik zie enkel niet in hoe uw vrijheidsbegrip daar écht voor oplossingen zorgt, integendeel.
Het is met andere woorden niet omdat je de juiste analyse van enkele problemen maakt dat je antwoorden goed zijn.
|
Sociale controle... daar laten wij ons zelfs niet eens over uit. Laat staan het tegen te willen werken. Je ziet weer windmolens, Don Quichote...
ps. etatisme en sociale controle zijn twee totaal verschillende zaken.