Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane
Gelezen en ook dat van NVA. Graag U mening over hoe U deze paragrafen dan interpreteert Luc :
...
Mogelijk nog slechter was het beleid op Defensie. Het zeer bedenkelijke optreden van de Minister gaf het Belgische imago in het buitenland een stevige deuk. Er is geen oplossing voor de te zware personeelskost en er is amper nog geld voor de noodzakelijke vernieuwing van het militair materiaal en de infrastructuur.
Dus de lonen naar beneden of nog maar eens minder jobs in defensie, of lees ik dat verkeerd ?...
|
Geachte hurycane,
Een antwoord op al je vragen wordt me teveel, ik heb ook nog wel iets anders te doen. Daarom heel kort:
Onze discussie ging over
splitsing.
In België betaalt het hard werkende Vl de rekeningen, PS-staat Wallonië leeft op onze kosten. (Ik weet dat iseen beetje overdreven wit/zwart om het duidelijk te stellen).
Jij klaagt hier nergens W aan, maar steeds Vl.
jij klaagt nergens de verspillers aan, maar steeds de goede bestuurders
Dat is de wereld op zijn kop.
Ik herhaal wat ik vroeger reeds zegde:
Je vindt
'ieder voor zich' nefast als het over de splitsing Vl / W gaat, maar verder blijkt voor jou de rest van de wereld nauwelijks te bestaan.
Wij hier in het Westen leven ivm de meeste andere landen in een ontzettende weelde. Los van ethische overwegingen kunnen wij onze welstand niet behouden zonder meer inspanningen.
Dat is dus NIET minder werken, minder flexibel, vroeger brugpensioen, hoger salaris, meer sociale voordelen enz.
Ik verwijs enkel naar bovenstaande paragraaf over Defensie, omdat het absurde daar zo duidelijk is. Herlees het nog eens! Je leest niet verkeerd maar
je bent verkeerd.
Operettekoning Flahaut heef in het leger een
te zware personeelskost gecreëerd. Dat doen ze in heel Wallonië waar 40% overheidspersoneel is ivm Vl 28%.
Dat is dus totaal verkeerd. Onder meer daarom is Wallonië een blok aan ons been.
Men schept geen banen als men twee postbodes aanstelt als er maar werk is voor één.
Als jij of je geestesgenoten ooit een maatschappij kunt op zijn poten zetten dat zelfredzaam is met:
minder werk, meer sociale voordelen, enkel recht op arbeid en geen plicht op arbeid, vroeger en hoger pensioen enz
dan kom ik zeer graag op bezoek want dat werd nog nergens in de wereld verwezenlijkt.