Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Hoezo raar?
Positief of negatief komen er niet aan te pas. Aangezien het niemand gegeven is de absolute waarheid te kennen, gaan we ervan uit dat het ook niemand gegeven is om die aan Pol en klein Pierke' op te leggen.
|
Om de waarheid te horen moet je naar de kerk (ofzo) gaan, maar politiek zit vol met normen en waarden, en de maatschappelijke ordening heeft daar nood aan. Kan je niet omheen.
Zelf neutraliteit heeft een bepaalde waarde door een andere bril (citeerde ik de halve wereldbevolking).
Ik blijf erbij dat uw (ideologische) blabla geen goeie blabla is. Ik heb liever dat we direct een evenwicht tussen individu en gemeenschap hebben. Libertarisme lijkt me nu niet echt gemeenschapsminnend.
Citaat:
Bovendien, als we nou eens afspreken elkaar met rust te laten, dan zal je vanzelf wel zien hoe mensen spontaan en eerlijk elkaars gezelschap opzoeken en zich 'vrij'willig (nouja, 'vrij' is een relatief begrip, daarom gebruik ik het niet graag) aan elkaar spiegelen.
|
Ik geloof niet in zo'n relativisme en wil 'meer'. En ik denk niet dat ik de enige ben. Maar dit is een andere topic waard.