Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2007, 11:24   #57
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron Bekijk bericht
Ik zeg toch niet dat er meer mensen moeten komen, en de bevolkingsexplosies in landen zoals India zijn zeer zorgwekkend en hebben hun impact op het milieu. Dat moet daar aangepakt worden. Maar hier is dit niet het geval. Hier stagneert de bevolking. En dat mag inderdaad wel zo blijven. Maar je kunt het bepaalde mensen toch niet onmogelijk maken een kind te hebben? Want dat doe je als je kindergeld afschaft. Daarbij, zorgt kindergeld voor een hoger geboortecijfer? Ik weet nu niet hoe lang kindergeld al bestaat, maar het kan ten vroegste na de tweede wereldoorlog ingevoerd zijn, en het geboortecijfer is in de twintigste eeuw beginnen dalen. Ook met het bestaan van kinderbijslag.
De mensen moeten ook en vooral meer milieuvriendelijk gaan leven. De natuur is belangrijk, maar we mogen de mens niet volledig wegcijferen. Zo draconisch is Groen! niet.
Je erkent het probleem op mondiaal vlak , fijn.
Je wil dat kindergeld blijft bestaan, daar kan ik ook mee leven, maar liefst niet in de huidige vorm.
Wij zitten gemiddeld rond de 2 kinderen per koppel en dat vind je goed, ik ook.
Ik vind dan ook dat we diegenen mogen belonen die het best dit cijfer benaderen.
Naarmate men zich van dit cijfer verwijderd, mag een of andere compensatie gevraagd worden aan diegene die zo asociaal is om op een manier aan voortplanting te doen die schadelijk is voor ons aller leefwereld.
Dus geen afschaffing, wel een hervorming.
Een beetje doortrekken van de filosofie van de vervuiler betaald.
Het is logisch dat 10 kinderen meer gaan vervuilen/consumeren/verspillen, dan 2.
Vandaar de logica zelve.
Voor de meesten onder ons gaat dit een vrij pijnloze herschikking zijn omdat we gemiddeld reeds op koers zitten.
Enkelingen die toch zo asociaal willen zijn om een groot nest te maken gaan op één of andere manier iets moeten teruggeven aan de maatschappij.

Als wij dit soort van herschikking doorvoeren kunnen we aan andere landen ook inspanningen vragen om hun bevolking beperkt te houden.

Zolang wij een systeem hanteren van hoe meer hoe beter, zijn we volledig tegen de tijdgeest aan het ingaan en vragen we aan een ander wat we zelf niet bereid zijn te doen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden