Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Niet vanaf welk IQ, maar waarom moeten ze samenkomen op één of twee themas of themapartijen, ipv gewoon over de partijen gespreid te zijn?? Al ens daarover nagedacht?Let wel, dat vereenvoudigt de boel...,
maar het maakt een aantal themas onaanvaardbaar voor andere mensen, verder moet je het niet zoeken...
|
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Zitten alle dorpsgekken volgens jou in 1 �* 2 partijen?
Of wil je hier iets totaal anders beweren?
Feit blijft: alle meningen, ook onzin, dommigheden, of verwerpelijke opinies moeten kunnen geuit worden. Een wet die daar tegeningaat, is een wet die thuishoort in dictatoriale regimes.
|
1° idd die "dorpsgekken" komen duidelijk op een hoopje in één of twee of drie partijen of groeperingen...
en doen aan populistisch opbod via andere partijen: na enkele jaren NSDAP in Duitsland was het ook "evident" om tegen joden te zijn, niet alleen in Duitsland, maar ook in de omringende landen....Iemand was toen antisemiet zoals iemand nu homo, blond of linkshandig is of graag Van Gogh ziet...
banalisering!
Dat het uiten van wat
jijzelf verwerpelijke opinies noemt een verworvenheid van de democratie en de verlichting zou zijn, d�*�*r zit je serieus verkeerd:
Uitwerpselen op muren smeren kan schijnbaar ook een "uiting" van een opinie zijn voor sommigen : vind jij dat dit moet kunnen in naam van de verlichting en de democratie??
Tegenstanders aftoeken ook: moet dat ook kunnen? (Het is jou gebeurd dit mee te maken, herinner ik me...)
Als ik
schrijf of zeg "alle
XX-en zijn crapuul en er moet
'iets' aan gedaan worden",
dan is dat
[size=5]manifest niet waar[/size] en dan bega ik een
[size=5]misdrijf[/size] tegenover de
XX-en die onschuldig zijn, omdat ik ophits tegen die mensen. Als ik het
enkel [size=5]denk[/size] is er géén probleem, want de onschuldige
XX-en worden dan
niet geraakt.
Dat verschil zie je toch zelf in? Excessen
moeten kunnen beteugeld worden in een samenleving ,
anders wordt die maatschappij zelf excessief...