Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Moet ik daar nu echt op antwoorden? 
|
Hoeft niet, ik ken die ziekenhuizen natuurlijk niet, maar ik hoop in ieder geval dat het met verdoving was (zou eigenlijk moeten, anders is het echt een marteling). Maar ik twijfel sterk of de mening van het kind gevraagd werd voor deze onnodige medische ingreep die het kind dan nog eens op zadelt met een blijvend lichamelijk letsel dat de persoonlijke overtuiging van de ouders aan toont (terwijl het kind misschien later helemaal geen moslim wil zijn)?
Stel je voor dat het bij de leden van pakweg CD&V de mode wordt om (onder verdoving) de oorlellen af te snijden of bij de vrouwen de clitoris te verwijderen, of te brandmerken, ook bij de kinderen. Dan draagt dat kind voor de rest van zijn leven het teken van de overtuiging van de ouders, terwijl het dat zelf misschien niet deelt.
De persoonlijke lichamelijke integriteit van het kind wordt aangetast, besnijdenis is niet in het belang van het kind. Op dat vlak is het verzet van vrouwen tegen besnijdenis van meisjes maar het tegelijkertijd toe juigen van besnijdenis van jongens hypocriet.