Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
De conventie van Geneve is idd niet van toepassing op milities, enkel op reguliere troepen. Wat ik me wel meen te herinneren is dat indien men leden van milities gevangene maakt deze binnen de kortst mogelijke tijdsspanne dienen overgedragen aan, of bewaakt te worden door, een andere eenheid dan deze die ze gevangene nam. Dit om eventuele wraaknemingen of escalaties tegen te gaan door militairen die tijdens deze acties een makker verloren hebben.
Het valt ook te bezien wat men onder het begrip "martelen" kan of wil verstaan. Persoonlijk vind ik dat bv teen- of vingernagels uitrekken, stroomstoten ed.......niet kunnen. Zonder eten of water zetten, naakt de cel in, lange tijd slaap ontzeggen of een paar flinke tikken is niet echt martelen.
|
Er zijn geen milities verslagen en opgepakt geweest, maar enkel onafhankelijke burgers met wapens binnen een gevechtszone.
Dus de gevangennemende troepen hadden zelfs het recht hen te behandelen als criminelen die gewapende weerstand bieden tijdens hun gevangenneming in een gevechtszone of als spionnen.
Deze hebben echter de wet voor gevangengenomen milities toegepast en de gevangenen overgedragen aan een MP en niet zelf gevangenen gehouden en gemarteld.
Maar het gaat hier over een publieke opinie veroorzaken tegen de USA.
Het is dus een propaganda oorlog die gevoerd word door linkse elementen, want hoe gek het ook klinkt, volgens de conventie van Geneve mogen zijn deze personen dus volledig vogelvrij verklaard vanaf het ogenblik dat ze wapens richten op geregelde troepen, ook als zijn deze bezetters van hun land of hun geloofsgenoten. Voor mensen met een nationaliteit die vreemd is aan één van beide vechtende partijen tellen trouwens de zelfde wetten als deze voor mensen die vechten tegen hun eigen geregeld leger en zij mogen dus behandeld worden als deserteurs of spionnen.
Hun martelen en doden is dus zelfs door de conventie van Geneve toegestaan.