Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
|
Inderdaad, leuke link. Lees eens hier:
IL FAUT METTRE UN TERME A LETERME!! Comment peut-on tolérer un sale flamingant �* la tête de notre pays?? Pourquoi les francophones disent toujouts amen et baissent leur froque devant tous ces flamingants? Ce type ne connait même pas l'hymne national du pays qu'il va diriger! Mais si on lui demande de chanter le Vlaams Leeuw, ça il saurait le faire!
Weet je wat mij verbaast? Dat de Walen, die altijd zo op de Vlamingen hebben neergekeken (ook nu nog wanneer wij op het vlak van economie en onderwijs zo ver boven hen uitsteken) zich als echte goede Belgen beschouwen.
Hoe kan men een goede Belg zijn als men de cultuur van 2/3 van de inwoners van dat land als niet relevant verwerpt?
Hun belgiscisme is de wens om in een zuivere 'fancophonie' te leven in het hele land. Dus ook de vanzelfsprekendheid Frans aan bv. de kust te spreken en elders in het land met alle 'rand'problemen van Brussel tot gevolg.
Het blijft me verbazen, die culturele arrogantie die op niets is gebaseerd.
Het verbaast me dat de Walen zich Belg noemen en tegelijkertijd hun identiteit ontlenen aan een buurland, Frankrijk om het maar te noemen, terwijl het voor een Vlaming vanzelfsprekend is dat cultuur en territorium eng met elkaar verbonden zijn.