Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2007, 00:52   #689
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Adrian,

ik kan uw gedachten moeilijk volgen.

Als u dit nut fabeltje doortrekt in al uw discussies (wat ik niet weet) komt u redelijk dicht bij het nihilisme uit want uiteindelijk heeft niets nog nut. In the end we all turn to dust.

De mensheid is een wezen dat van nature OOK zaken doet die niet nuttig zijn voor hemzelf. Hij doet die uit empathie voor de medemens of het dier.
Hierbij blijf ik wel ontkennen dat er voor de Franstalige geen nut is om Nederlands te leren.
Adrian doet zich voor als nihilist. Hij laat het doorschijnen dat hij besluit dat het in het geheel van de dingen toch niet zo belangrijk is. Nu heb ik het zo al niet op extreem nihilisme omdat dat enkel werkt voor extreem rijkeluiszoontjes die baden in weelde waarvan ze weten dat die weelde er ten minste zal zijn tot bij hun dood. De miserie van een ander kunnen ze gerust kapot relativeren en zichzelf daarbij nog rationeel en superieur vindend.

Maar Adrian is niet zomaar een nihilist. Dat zou je maar denken. Adrian stort zich hier als een gier op two topics: Vlaams-Nationalisme en alles omtrent migratie. Hij is vaak de eerste om op een openingspost te antwoorden met een relativerend postje. Een nihilist met een agenda is wel raar. Met een erg dringende agenda is nog meer verdacht.

En als Adrian dit leest dan voelt hij nattigheid. Geen probleem. Hij zal een kort antwoordje geven. En het zal relativerend klinken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 juli 2007 om 01:08.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden