Discussie: Een nieuwe vlag
Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2007, 11:53   #28
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
OK : hoe zie jij een "gezonde europese samenwerking" ?
Om maar even een antwoord te hergebruiken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik ben pro-Schengen, pro-EER, pro-Euro, pro uniforme producteisen, pro overkappende rechtscollege's en arbitragehoven, maar dit zijn allemaal zaken die éénmaal goed geregeld moeten worden en waar verder weinig omkijken naar is. Men richt simpelweg een Europese bank, een Europees arbitragesysteem en enkele ambtenarencommisies op om deze zaken te regelen en verder is het niet nodig om hier een politieke macht boven te zetten.

Oftewel; ik ben voor Europese samenwerking, maar tegen de EU en zijn neiging om steeds verder uit te dijen, dat is namelijk nergens voor nodig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dat klopt en dat is hun goedrecht, het is in mijn toekomstbeeld voor Europa namelijk niet noodzakelijk dat alle landen aan alle verdragen meedoen. Van mij mogen de Britse eilanden best uit Schengen blijven, mag Polen best andere producteisen voeren, etc. Het zou wel jammer zijn, maar het vormt geen onoverkoombare horde.
Met andere woorden: Europese samenwerking is ok, maar landen moeten de mogelijkheid blijven houden om zelf te kiezen aan welke samenwerking ze meedoen en het kan mag nooit zo zijn dat de EU of welke andere Europese organisatie nieuwe leden verplicht om aan alle facetten van die samenwerking mee te doen. Een land als Polen doet enkel aan de EU mee voor de EER, maar doordat de EU niet meer toestaat dat een land enkel met de EER meedoet heeft Polen geen keus, men moet dus meedoen met de hele EU. Nu geldt er allerlei Eu-wetgeving in Polen, waar het land nooit over heeft mogen meebesliseen en waar het land echt niet op zit te wachten, kijk bv eens naar de absurditeit van de EU-milieuwetgeving voor Polen.