Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Onderzoekartikel, jongen dat behoord zelfs tot de opleiding van een forensisch onderzoeker.
De verschillen zijn even duidelijk zichbaar als de verschillen tussen een mannelijk en een vrouwelijk menselijk geraamte.
Ieder ras heeft zo zijn eigen typische eigenschappen en punten.
Je moet aan mij echter niet vragen welke eigenschappen en punten dat zijn, maar elke pathologe zal je die wel kunnen vertellen en tonen.
Zij doen daar immers regelmatig onderzoeken naar.
Wetenschappelijk gebruikt men dus weldegelijk de verschillen tussen de mensenrassen om te weten waar men moet zoeken om een misdaad op te lossen. Of om te weten van waar een bepaald gevonden geraamte eigenlijk afkomstig is.
Zo zijn er enorme verschillen in de jeukbeenderen, grote van het geraamte en zo meer.
|
Spelling behoort zelfs tot iedere opleiding van het secundair, toch blijken vele het daar moeilijk mee te blijven hebben.
De opleiding tot forensisch onderzoeker wordt tegenwoordig zover ik weet niet gegeven op het secundair, dus het toontje dat je gebruikt is nogal misplaatst.
Ik ben trouwens een meisje.
Als die verschillen zo duidelijk zichtbaar zijn moet het toch geen probleem zijn even een artikeltje te zoeken. Ik ben zelf niet te koppig om te kijken, te slecht in het gebruik van de juiste zoektermen.
Ik kan me voorstellen dat je gelijk hebt, daar niet van. Maar moest dat niet zo zijn wil ik voorkomen dat hier op niets gebaseerde argumenten gebruikt worden om een cultureel zwaar beladen construct als rassen goed te praten.
Wat je zegt over de grootte van het geraamte: Aziaten zijn gemiddeld genomen een stuk kleiner. Maar er zijn ook veel Europeanen die eerder klein zijn. Hierdoor blijft het punt dat de genetische variatie binnen rassen groter is dan die tussen rassen standhouden.