Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2007, 08:27   #298
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Inderdaad, dit keer heb je gelijk, je ziet dit totaal verkeerd.
Wij stellen vast dat in W 40% in de openbare dienst werkt, en in Vl 28%.
Eenvoudig gesteld: in W zijn er 3 postbodes om hetzelfde werk te doen als 2 postbodes in Vl.
Vl werkt dus meer efficiënt en heeft aldus meer geld ter beschikking en kan dat nuttig gebruiken bv voor sociale woningbouw.
Als de Walen hetzelfde doen zouden wij dat toejuichen.
Man man man onvoorstelbaar, daar zijn ze weer met hun Walen terwijl het om een oplossing gaat voor een onafhankelijk VL.

Terwijl ik enkel weerleg dat jullie zelf zeggen dat er teveel volk is tewerk gesteld in de openbare sector, en in Wallonië zelfs een overdaad (wat ook juist is, heb ik nooit ontkend).

Als ik dan opper als gedachtenpiste om zoals in Barcelona kuisploegen te voorzien die de steden proper houden, zoals in Stockholm in museums meer suppoosten te voorzien en op het openbaar vervoer meer mensen te zetten om enerzijds het zwartrijden te beperken en anderzijs het veiligheidsgevoel te vergroten dan ben ik een onozelaar want dat kost de staat teveel.

Maar in een onafhankelijk VL. mogen we de openbare dienst dan volop vergroten en mogen we hier maar liefst 6.25 miljard euro gebruiken.

Ik stel dus enkel vast dat hetgeen U aan de ene kant verloochent aan de andere kant zelf voorstelt als oplossing.

Ik heb nooit gezegd dat het onwaar is over de openbare diensten, ik heb wel gesteld dat dit misschien kan liggen aan automatisering bvb. En ook daar heb ik gezegd van voorstander te zijn, met als enige voorwaarde dat men dan wel klaar moet zijn om het jobverlies dat hieraan gekoppeld is terug op te vangen met jobs die vallen onder minimum dezelde arbeidsvoorwaarden.

Laatst gewijzigd door hurycane : 26 juli 2007 om 08:27.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden