27 juli 2007, 10:32
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Mm, ik vind dat vreemd, ik dacht dat Turken en Marokkanen ongelofelijke entrepreneurs waren die zeer goed kunnen bricoleren en zaken doen. Dat ze geen burgerlijke typetjes zijn die netjes elke dag 10 uur gelijk konijnen in een lichtbak op een bureau zitten, maar wel op zeer individualistische wijze allerlei opportuniteit aangrijpen om aan bizness te doen, dat spreekt.
Zet een blanke Vlaming in dezelfde sociaal-economische omstandigheden in Antwerpen naast een Marokkaan, en de Marokkaan zal zeer snel allerlei succesvolle zaakjes opzetten en z'n plan trekken. De Vlaming kan dat niet, is niet ondernemend, heeft vaste structuren en routines nodig, is collectivistisch en slaafs, weinig creatief.
De Marokkaan zal onmiddellijk een handeltje in tweedehandsautos opzetten en een traffiekje naar Afrika organiseren - ondernemend als hij is. De vlaming wordt een OCMW geval.
Volgens mij klopt uw cliché dus niet. Feit is dat de sociaal-economische omstandigheden onze allochtonen niets anders toelaten dan zo goed als kan toch creatief te zijn.
Voor de rest ben ik met u akkoord, de dreiging van de islam is volkomen overroepen. En de problemen met allochtonen zijn volledig te reduceren tot het falen van de Belgische staat en maatschappij om hun beloften om deze mensen te integreren, na te komen. Maar dat Turken, Perzen of Marokkanen niet ondernemend zijn is complete onzin.
De grootste vastgoedbaas van Leuven is nen donkere, harige Perziër - de Javedani. Iedereen kent hem hier. Alle Iraniërs en Turken rond hem zijn successvolle allochtonen die meer geld verdienen dan de meeste Vlamingen op dit forum.
|
En natuurlijk is het de samenleving die schuldig is aan het falend integratiebeleid. In zekere zin is dat nog waar ook. We hebben veel te lang veel te veel geduld van al die arrogante moslims. Het is tijd dat de samenleving keihard optreedt tegen deze imperialisten.
|
|
|