Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo
Ilegaal is dus niet meer ilegaal!!
Zelfs al staat dit op hun OCMW papieren!!
Ze krijgen advies van experts(lees advocaten die wij betalen)hoe ze de situatie kunnen rekken. Hun uitkering en zwartwerklonen versturen ze naar marokko en plaatsen ze daar op een rekening.
Ze hebben iemand v/d familie die hier legaal(volmacht) is en die doet al de financiële transacties. Laten de zusters bvb ook naar hier komen om heel de ocmw procedure op te starten en uit te buiten, gaan zwartwerken en versturen hun geld naar 'le maroc'.
|
Ik heb helemaal geen verstand van hoe het er voor mensen zonder papieren aan toe gaat... maar ik begrijp sommige dingen niet, je stelt hier dat illegalen jarenlang een uitkering kunnen krijgen van het OCMW... wat is het verschil dan met mensen die in gesloten asielcentea zitten?
Dus volgens jou zit het zo: je raakt illegaal binnen in ons land, gaat naar het OCMW en de kous is af?
Vergeet maar dat een legaal iemand die leeft van een uitkering familie kan laten overkomen. Wij kunnen zelfs mijn schoonmoeder niet gewoon op bezoek laten komen en leven bijlange niet van het OCMW.