Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Dat bedoelde ik natuurlijk.
Maar ook: spreken over ontduiken van alimentatie zonder tegelijk te spreken over het ontduiken van bezoekrecht en over het onevenwichtige voogdijbeleid van het gerecht, zoals de Schoofzak in de openingspost doet, is grof bedrog. Ik zie geen enkele reden om daar op in te gaan en mee te springen in het huilkoor van "o o o die arme gescheiden vrouwtjes die door hun ex-mannen in de armoede geworpen worden".
Laten we eerst maar eens een minimum aan evenwicht scheppen in het voogdijbeleid, zodat vaders in de feiten evenveel aan hun trekken komen als moeders. En dan kunnen we eens kijken naar het al dan niet betalen van alimentatie.
|
Kortaf, hier ga ik als gescheiden vader met 4 kids je op je plaats zetten.
Een ouder die zelf niet in de fout gaat voor zijn verplichtingen en de rechten van de andere ouder niet beschaad, kan de ouder die zijn omgangsrecht verhinderd zelfs de gevangenis laten indraaien.
En vaders die er niet inslagen om de kinderen bij hen te hebben, zijn slechte vaders of lomperds.
Ik ben zelf bij de inzet van de echtscheiding begonnen zonder kinderen vast bij mij. Na 2 jaar later zitten ze alle 4 vast bij mij
Daar komt bij dat bij de uitspraak van de scheiding moest er geen onderhoudsgeld betaald worden voor de kids, maar ook dat is bij een eenvoudige herziening veranderd en zij mag nu betalen voor de kids.
En weigeren te betalen, naar het buitenland vluchten of stoppen met werken om niet te moeten betalen zal haar niet echt helpen.
Want dan verspeeld ze haar erfenis, als boeredochter iets om U tegen te zeggen.
Plus dat er reeds een internationale vermelding is dat zij zich niet naar het buitenland mag begeven met de kids, zelfs niet op vakantie, zonder een geschreven toelating van mij en de jeugdrechter.
Een ouder kan zelfs de andere ouder strafrechterlijk laten vervolgen als deze hem/haar niet optijd op de hoogte brengt in welke school en welke richting het kind is ingeschreven. En zelfs de school laten vervolgen als deze hem/haar niet op de hoogte brengt van de schoolresutaten van het kind.
Het probleem is dus niet dat de wetten er niet zijn, maar dat de meeste mensen(waaronder ook veel advocaten)niet weten hoe de wetten juist in elkaar zitten en hoe ze in hun voordeel te draaien.