Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat "bewijzen" de Dode Zeerollen helemaal niet. Blijkbaar weet u hoegenaamd niet waarover het in deze gaat!
|
Sorry Jan, ik heb voldoende boeken over deze materie gelezen... je mag me proberen overtuigen van jouw gelijk... maar ik vrees dat je op dit vlak de bal helemaal mis slaat... ik vermoed dat jouw geloof je niet toelaat om zelf eens gewoon na te denken ipv alles zo maar te aanvaarden...
Het is zeer gevaarlijk alles zo maar te aanvaarden wat is neergeschreven, omdat je wil geloven... (je verwijst zelf naar andere godsdiensten... dus je weet dit zelf ook, enkel over jouw geloof ben je niet bereid vragen te stellen??)
De dode zeerollen, bevatten originele onaangepaste geschriften (de RKK heeft die wel willen exclusief onderzoeken... dat is hun slechts gedeeltelijk gelukt) die dus wel degelijk bewijzen (dat geschriften die al onbetrouwbaar zijn doordat niet geweten is wie de auteurs waren en wat de functie van die geschriften waren) dat de RKK bestaande teksten heeft aangepast (om wat voor reden dan ook) zodat ze in de loop van de tijd een mooi leuk gepolijst boekje hebben kunnen samenstellen --> de bijbel...
Indien je niet wil/ kan toegeven dat de bijbel een samenraapsel is van geschriften die nauwkeurig werden samengesteld door de RKK om zo een voor die tijd wellicht vernieuwende levenswijze voor te stellen... dan heeft verder discussiëren geen zin.
Het feit alleen dat de RKK bepaalde geschriften verbied/verbood, zou je moeten laten nadenken... ik wil jouw geloof niet ondermijnen en blijf nu heeeeeeeeeel erg braaf, ik heb echt geen zin in bitsige discussies...
Jij jouw geloof, en anderen die in andere godsdiensten troost of whatever vinden het hunne... Ik en vele anderen hebben in elk geval geen behoefte aan wat wij dan een sprookje, of in het beste geval een goed geschreven roman vinden...
Ik vind de godsdiensten gevaarlijk, zolang er personen misbruik van maken voor persoonlijk gewin en glorie --> De VS, Israël, Iran, Irak,....
Maar ik geef toe dat geloof in sommige gevallen tot buitengewone prestaties kan leiden... de belofte om in een hemel terecht tekomen is dan ook een leuk vooruitzicht, en vooral de hel is een prachtig afschrikmiddel om de volgelingen in de pas te laten lopen...