Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2007, 20:23   #70
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
System, je bent *. Gewoon *. En ik ga binnenkort stoppen met op je domme opmerkingen te reageren.

Wat zeg ik hierboven? De geschiedenis van de mohammedaanse rijken is zeer duidelijk, en heeft zich reeds voldoende vaak herhaald: van zodra een meerderheid van de bevolking onderworpen was aan de mohammedaanse leer, stortte het rijk in elkaar.

Dat is gebeurd met alle mohammedaanse rijken, zonder enige uitzondering. Ook die in Spanje. Daar hebben de mensen het geluk gehad dat ze terug bevrijd zijn door de noordelijke rijkjes. Zoniet kenden de Spanjaarden nu de ontwikkelingsachterstand van hun buren aan de overkant.

Hoe dieper die ideologie inwerkt op de maatschappij, hoe meer achterstand zij oploopt.

Staat hier dat het Cordoba van toen mogelijk niet een van de meest bloeiende beschavingen in Europa kende?

P.S.: ik scheld niet.
Sorry, maar dit is je reinste gelul.

System heeft compleet gelijk: vele moslim-tijdperken betekenden een tijd van hoogbloei. Cordoba, maar bijvoorbeeld ook het Mughal rijk en tijdperk in Indië - nog steeds het hoogtepunt van beschaving op het subcontinent.

Er is geen enkel verband tussen islamietische cultuur en 'ontwikkelingsachterstand'.

Zoals nu wel voldoende is aangetoond is de huidige 'ontwikkelingsachterstand' in moslim-landen volledig het resultaat van buitenlandse bezetting en oorlog.

We gaan daar eigenlijk niet te veel op doorgaan, die zaak is zo duidelijk als wat.

De vraag was: vanwaar komt al het hedendaagse moslim-geweld.

Laatst gewijzigd door C2C : 29 juli 2007 om 20:24.
C2C is offline   Met citaat antwoorden