Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2007, 20:41   #457
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Enkele maanden geleden is een groot pak ABVV'ers en groupe overgestapt naar het ACV. Niet omdat ze het ACV zo'n fijne kerels vinden, maar als signaal aan de ABVV-top. De top is niet meer bezig met haar leden, maar enkel met het opvrijen van de gevestigde structuren. Dat zeggen niet alleen de linkse flaminganten, maar dat zegt de hele ABVV-basis. Ik zou eens gaan praten met een paar ABVV'ers. De vakbondstop is er écht niet geliefd, hoor.

Wat vind je ervan dat de ABVV-leiding één van haar leden op één mei laat arresteren door de politie, omdat dat lid reclame maakt voor de CAP ipv voor de PS?
De één mei-viering van het ABVV was immers een georchestreerde PS-verkiezingsstunt. Alleen werd dat écht niet gesmaakt door de ABVV-basis. Zij hadden geen zin om te gaan applaudiseren voor Freddy Thielemans.
Met de echte top heb ik heel weinig of nauwelijks contact. Ik volg de eventuele problemen op onze werkvloer op, en oefen mijn mandaat van "Veiligheid en Welzijn op het werk" uit. De "hoogste" waarmee ik contact heb is onze "vrijgestelde". Hij is ver van perfect, maar als kleine groep tegenover de reus Belgacom kan ik weinig doen.
Maar zelfs als je de top zou willen aanvallen, doe je dat het best van binnenuit. Van buitenaf ga je mi niet veel bereiken

Laatst gewijzigd door Pietje : 1 augustus 2007 om 20:44.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden