Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2007, 09:08   #606
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Nee hoor, het hele francofone en belgicistische discours benadrukt de morele plicht van de Vlamingen tegenover Wallonië al jaren lang, ze induceren met veel mediageweld zelfs de plicht tot schuldgevoel.
Ik ben niet de gehele Francofone en Belgicistische beweging, denk ik.
Ik zal sebiet eens kijken onder mijn bed om te zien of ze zich daar allemaal verborgen hebben, maar ik denk het niet.

Citaat:
Jij mag het V/W aspect dan willen uitgommen en reduceren tot een puur Belgisch staatsniveau, zij zien dat zo niet. En ik ook niet.
Ik bekijk het dan ook puur abstract vanop het niveau van de SZ. Ik ben geïnteresseerd in de SZ, niet in België.

Citaat:
Ik verwerp dus jouw door staatsbelangen ingegeven poging om mij een morele plicht tegenover Wallonië aan te smeren.
Jij hebt helemaal geen morele plicht, zover ik weet. Het enige dat jij hebt is de plicht om je belastingen te betalen. De staat heeft - in de mening van de meerderheid van het volk, nog steeds - de plicht om een deel van de welvaart te herverdelen van rijk naar arm.

Ik weet niet of een meerderheid van de Vlamingen niet solidair wilt zijn met de Walen. Ik denk het wel. Maar ik denk dat er ook een grote groep is die het niet leuk vindt dat ze zoveel misbruik is. Wat ik gerust kan begrijpen. Kritiek op de uitvoering van de praktijk, daar kan je een boek over schrijven. Maar over het pure feit dat er herverveelt wordt, dat feit, daar denk ik dat nog steeds een meerderheid voor te vinden is.

Maar dat weet ik niet zeker. Dat geef ik grif toe.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden