Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2007, 11:15   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
In plaats van te blijven geld pompen in geldverslindende sociale huisvestingsmaatschappijen zou men beter overgaan tot het uitdelen van wooncheques aan behoeftigen zodat die zich op de privé verhuurmarkt kunnen begeven. De cheque kan dan door de verhuurder ingewisseld worden bij de overheid. Sociale woonwijken verworden maar al te vaak in sociale getto's die de achterstelling eerder bevestigen dan doorbreken. Geen lange wachtlijsten meer en een betere spreiding. Sociale woningbouw is duur en het geld dat naar die huisvestingsmaatschappijen gaat kan men beter in die woningscheque steken. Het zou voordeliger uitkomen voor de belastingbetaler en iedereen kan zonder wachtlijsten en met een betere sociale mix aan een woning geraken.
Juist.

Ondertussen doe ik het wel zondere woningcheque op de privé-markt,
hoewel ik als laagstverdiener en werkloze al 25 jaar in aanmerking kom voor een van die dure kruipkotjes die ook sociale woningen genoemd worden, en waar je telkens vijf jaar op de wachtlijst moet gaan staan, en dan smeren ze je een proefcontract aan van twee jaar...

Ik stel voor dat ze mij 25 jaar achterstallige wooncheques uitbetalen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden