Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2007, 20:03   #142
Liberty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Je lijkt wel een marxist.

Citaat:
Ik heb nu geen recurrent inkomen. Over twee weken sluit ik een contract af dat aan mijn voorwaarden en die van de opdrachtgever zal beantwoorden.
Over één en ander zullen we nog tot een vergelijk moeten komen. (Onderhandelingen, verbintenissen, overeenkomst.)
Het is maar één concreet tegenvoorbeeld, maar je abstracties zijn groot genoeg om er talloze te vinden.
Waarschijnlijk kun je het je even permiteren om tijdelijk zonder inkomen te zitten en beschikt je ongetwijfeld over de juiste competenties waarop vele werkgevers zitten te wachten ( ze rollen de rode loper voor je uit bij wijze van spreken).
Maar indien je kansen beperkt zijn of dringend nood hebt aan een inkomen dan is gans je onderhandelingsbasis op drijfzand gebouwd en aanvaard je noodgedwongen zijn voorwaarden.

P.S. Wat dat met communisme te maken heeft is me niet duidelijk hoor!
Place one hundred men on an island from which there is no escape, and whether you make one of these men the absolute owner of the other ninety-nine, or the absolute owner of the soil of the island, will make no difference either to him or to them
In the one case, as the other, the one will be the absolute master of the ninety-nine--his power extending even to life and death, for simply to refuse them permission to live upon the island would be to force them into the sea.
Liberty is offline   Met citaat antwoorden