Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2007, 19:16   #162
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind dit zeer vreemd. Van Der Maelen is jarenlang fractievoorzitter geweest in de kamer, zit al bijna twee decennia onafgebroken in het parlement en voor die man zou SP.a Rood overwegen om opzij te gaan. Wat is het grote verschil tussen Caroline Gennez en Dirk Van Der Maelen? Is Van Der Maelen werkelijk linkser dan Gennez. Beiden maken deel uit van het partijestablishment en waren boegbeelden afgelopen jaren en tijdens de verkiezingen. Ik heb eerder de indruk dat SP.a Rood en dan vooral VONK zich krampachtig aan iedere strohalm vastgrijpt die ze maar kunnen vinden als excuus om binnen de SP.a actief te blijven. Als een sheet van van links komt dan heet dat dan al een revolutie dat uiteraard een gevolg is van de aanwezigheid van SP.a Rood en met name de kandidatuur van De Bruyn. Uiteraard stelt de SP.a zich linkser maar dat is ook omdat de anderen zich rechtser opstellen en het feit dat ze in de oppositie zullen zitten.
Ik heb nochtans nog nooit iets gemerkt van dreigingen. Totale afwezigheid van steun en louche politieke spelletjes ja. Maar kans op uitsluiting?
Ik zou denken dat meer ROOD invloeden binnenlaten juist de manier bij uitstek is om aan het nieuwe opozitie SP.a imago te werken.

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 3 augustus 2007 om 19:21.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden