Discussie: Dehaene in Le soir
Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2007, 10:50   #121
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
doki,

je moet niet zo angstig zijn. Van een crisis.
Dat is gezond om de vuiligheid uit te wassen. Zoals in de natuur.
Alles komt en gaat. En wordt vervangen door iets beters.
Ge gaat u veel beter voelen achteraf. Trust me.
Oh maar ik ben helemaal niet angstig hoor. Maar als je met "iets beters" bedoelt dat Vlaanderen zich effectief gaat afscheuren, dan denk ik dat je niet realistisch bent. Hoe zou een afgescheurd Vlaanderen eruit zien? Als een ministaatje zonder internationale bekendheid, zonder hoofdstad en met een groot gat in zijn grondgebied ter hoogte van Brussel. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de regio. Of wou je Brussel er graag bijnemen? Want dan spreken we niet langer over afscheuren, maar over een (deel)staatsgreep.

Nee, hoe je het ook draait of keert, een Belgisch compromis is de enige weg uit de huidige impasse, maar ik denk wel dat dat compromis dit keer in het voordeel van de vlamingen zal uitdraaien. Hoe extremer de walen zich nu opstellen, hoe groter de kans dat ze stevig zullen moeten inbinden.

Als ik op Hertoginnedal als vertegenwoordiger van een vlaamse partij zou zitten, ik zou zeggen beste Joelleke, Olivierke en Didierke, ik ben ermee weg. Als jullie van gedacht veranderen en willen praten over de nakende staathervorming, en dus ook over een regering, dan weten jullie me wel te vinden!