Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2007, 17:29   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik viel gisteren bijna van mijn stoel toen ik dat hoorde, die harde pro-Vlaamse taal van die VLD. Vanwaar die plotselinge bocht, vanwaar dat ultra Belgicisme vaarwel zeggen. Wel het is simpel. Die VLD is voor geen haar te vertrouwen.

De plotse Vlaamsgezindheid van VLD komt omdat de partij dit keer niet de formateur levert, ze gaan nu lekker Vlaamgezind worden want dat levert voordeel op voor hen:

- Letermes formatie wordt bemoeilijkt en de kans bestaat dat hij mislukt en zo kunnen zij weer de formateur leveren
- Moesten er nieuwe verkiezingen volgen zou de VLD kunnen zeggen dat ze Vlaams gezind waren.

Wees gerust, zolang figuren als Verhofstadt en Herman Decroo in die partij rondlopen, zal er van een oprechte Vlaamse bezorgdheid geen sprake zijn, gewoon plat opportunisme, die eigenlijk als je een beetje nadenkt wel vrij doorzichtig is.

Moest er een VLD'er opnieuw formateur kunnen worden, zullen ze met plezier de Vlaamse eisen in de vuilbak gooien. Het heeft enkel te maken met postjes en macht.
Eerst en vooral: de tijden van Verhofstadt en De Croo zijn voorbij. Nog niet helemaal, maar zo goed als.

Eigenlijk hebt u het recht niet het woordje 'opportunist ' in de mond te nemen. Als er nu een grote opportunist in de Vlaamse geschiedenis is geweest, dan was het toch wel Cyriel Verschaeve. Alleen, hij sprong op de verkeerde kar.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 17:31.
system is offline   Met citaat antwoorden