Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Ik begrijp uw nickname niet. Als je niet in god gelooft, dan is het toch wel redelijk absurd om hem een idioot te noemen. Iets wat niet bestaat kan geen idioot zijn. Een beetje consequentie aub.
|
Daar zal ik ff op antwoorden...
een nickname hoef je niet te begrijpen (of heeft jouw nickname een diepere betekenis?)
Maar zoals je zelf zegt iets dat niet bestaat kan je geen idioot noemen, of beledigen... dus de VN resolutie is zinloos omdat godslastering zonder god/goden niet mogelijk is. Enkel "diegenen die geloven in een god of goden" zullen er dus last van hebben.
En kan nu eindelijk iemand mij uitleggen wie of wat er beslist wanneer iets of iemand een god is?
Als iemand in Bill Gates de nieuwe messias ziet en daar een geloof zou rond verzinnen ga je toch ook niet beweren dat we niet meer met "Bill" mogen lachen of spotten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
godisanidiot
Ik hou het bij Weinberg: "Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."