Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
En hoe dacht je dat concreet te realiseren? Eerst en vooral zal er al een grondwetswijziging nodig zijn hiervoor, en om zo'n wijziging mogelijk te maken zal je al het akkoord van Wallonië moeten krijgen, en van Brussel.
En dan nog, stel dat je de walen zover krijgt dat ze Brussel laten gaan (wat ze nooit ofte nimmer zullen doen), denk je dan echt dat de inwoners van het Brussels Gewest, waarvan de overgrote meerderheid franstalig is, voor Vlaanderen zullen kiezen? Ik denk het niet, en zwaaien met geld zal niet veel opbrengen hoor. Nee, als Vlaanderen zijn onafhankelijkheid zou uitroepen, dan zou Brussel logischerwijs naar Wallonië kijken om met wat overblijft van België een nieuwe unitaire staat op te richten. België zou niet ophouden te bestaan, het zou geherdefinieerd worden tot Wallonië + de enclave Brussel. Vlaanderen zou daar geen enkel verhaal tegen hebben, want kan na een eenzijdige afscheiding geen enkele claim meer leggen op de merknaam "België", noch op Brussel.
|
De grondwet werd opvraag van de corrupte PS gewijzigd om het VB te kunnen veroordelen. De Vlamingen die de democratische meerderheid vormen kunnen dat ook;
Wat de Brusselaars zullen kiezen weet ik niet: zij moeten daarover beslissen. Hoe dikwijls moet ik dat nog herhalen?
Als ik één ding geleerd heb, (ik ben 77) dan weet ik zeer goed dat door
zwaaien met geld verschrikkelijk veel bekomen wordt. De Franstaligen houden niet van België,
zij houden van ons geld.
Wallonië is steuntrekker en kan zichzelf nog niet behelpen, hoe zouden zij Brussel kunnen onderhouden?
De merknaam "België" is het allerlaatste dat we wensen.