Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Jij vindt dat publieke omroepen alleen maar de visie van de regering mogen weergeven, dat elke afwijkende visie moet worden geweerd?
De EO bestaat al sinds 1967, de ChristenUnie zit pas sinds februari 2007 in de regering. Nog nooit heeft de Nederlandse regering programma's van om het even welke publieke omroep gecensureerd. Dat zou het einde betekenen van het vrije en onafhankelijke karakter van de Nederlandse publieke omroep.
|
Dat vind ik niet. Ik probeerde enkel de link te leggen. Nederland heeft ondertussen een partij in de regering die redeneert met de Bijbel in de hand. Of niet soms ?
Zoek het dus niet te ver. Ik heb niets tegen religies, welke ook. Ook niet tegen religieus geïnspiteerde uitzendingen. In Vlaanderen bestaat zoiets als "uitzendingen door derden". Braambos ed. Geen probleem;
Ik vind het wel een probleem indien werken, zoals documentaires, worden gemanipuleerd zodat de uiteindelijke conclusie van de auteur geweld wordt aangedaan.
Op de keper beschouwd. Er is een verschil tussen een documentaire en een religieus geïnspireerde uitzending.
Of heeft de EO geen geld genoeg om haar leugens te verpakken in zelf ineengeknutselde documentaires ?